Attention Autism
Dwudniowe szkolenie, Poziom 1,2 oraz Poziom 3, 4 programu "Attention Autism"
W ciągu dwudniowego szkolenia uczestnicy zdobywają umiejętności tworzenia i uruchamiania wszystkich 4 poziomów programu Attention Autism. Szkolenie koncentruje się na praktycznych aspektach programu, pracy w zespole i nauce zaoferowania dzieciom nieodpartego zaproszenia do nauki. Program Attention Autism koncentruje się na nauczaniu uwagi, komunikacji i interakcji społecznych. Szkolenia są prowadzone z zastosowaniem zasad programu Autism Attention. Trening przedstawia techniki działania, filmy pracy z dziećmi, praktyczne wskazówki dla uczestników i pomysły na zajęcia. Intencją szkolenia jest rozwój i współpraca nad praktycznymi umiejętnościami potrzebnymi uczestnikom, by czulć się pewnie w tworzeniu i prowadzeniu programu Attention Autism natychmiast!
Warsztaty są prowadzone dla 25 osób (z maksymalnie 30 uczestnikami, jeśli zostało to wcześniej uzgodnione), co ma na celu zagwarantowanie, że praktyczne aspekty warsztatu będą mogły być prowadzone w małych grupach, dzięki czemu szkolenie będzie efektywne.
Dzień 1 szkolenia "Attention Autism"
Dzień 1 - Wyjaśnia wpływ zaburzeń spektrum autyzmu na rozwój umiejętności uwagi oraz rozwój zdolności dziecka do uczenia się zarówno 1:1, jak i w grupie. Identyfikujemy sposoby wykorzystywania mocnych stron dzieci w uczeniu się i rozwijania nowych umiejętności. Warsztaty przedstawiają pierwsze dwa poziomy czterostopniowego programu Attention Autism; Poziom 1 Zwrócenie uwagi, Poziom 2 Budowanie uwagi. Warsztat zapewnia uczestnikom teoretyczne podstawy oraz praktyczne możliwości wypróbowania działań na każdym etapie i omówienie ich zastosowania w pracy.
Dzień 2 szkolenia "Attention Autism"
Dwudniowy trening
Praktyczne porady dotyczące zajęć motywujące zarówno dorosłych, jak i dzieci
Metodologia i praktyka leżąca u podstaw programu
Demonstracja technik i działań
Wykorzystanie materiału filmowego, przykładów każdego etapu programu
Pomysły na działania
Praktyczne doświadczenia
Rozwiązywanie problemów
Strategie indywidualizacji programu
Rozróżnianie celów w ramach zajęć grupowych oraz w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb
Przystosowania dla osób pracujących 1: 1 z dziećmi
Używanie programu w pracy z dziećmi z autyzmem
Wiedza zdobyta po ukończeniu szkolenia
Jak zaangażować dzieci z autyzmem
Jak uczyć dzieci z autyzmem skupiania oraz utrzymania uwagi
Sposoby nauczania, zachęcania do komunikacji oraz wspierania tej komunikacji
Zrozumienie, w jaki sposób wspierać umiejętności uczenia się w grupie
Zrozumienie, jak pracować nad wytworzeniem wczesnych umiejętności interakcji społecznych w pracy grupowej
Jak ustawić i uruchomić program w pracy z dziećmi
Jak współpracować z zespołem specjalistów pracujący z dzieckiem
Jak modyfikować i dostosowywać program do zajęć grupowych
Jak wykorzystać wspólne chwile z zespołem współpracowników oraz dzieci z autyzmem w celu budowania relacji i zaufania
Zapewnienie możliwości rozwoju, wprowadzania programu i prowadzenia zajęć w zależności od potrzeb dziecka
Korzyści dla zespołu pracowników
Metody obrazowego wspomagania komunikacji dzieci z autyzmem
Zaadoptowanie i zmodyfikowanie języka w celu zwiększenia zrozumienia oraz budowania spontanicznej komunikacji
Zaangażowanie jako podstawowa technika radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
Techniki, które zachęcają dzieci do rozwijania umiejętności samokontroli oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych
Przedstawianie aktywności, które zainspirują dzieci z autyzmem do koncentracji uwagi oraz komunikacji i współdziałania z drugim człowiekiem
Techniki oraz metody dzięki którym możemy osiągnąć cele wytyczone w indywidualnych programach każdego dziecka z autyzmem